logo

A termékfejlesztés fontossága

A PayPass a motor

A PayPassos – érintőkártyás –  fizetések miatt emelkedett a vártnál nagyobb mértékben a kártyás fizetések volumene. Mind darabszámában, mind átlagos fizetési összegében jelentősen emelkedett a bankkártyás fizetések aránya. Ennek a gyorsuló növekedésnek a PayPassos kártyák adták a motorját.

Tegyünk egy gondolat kísérletet. Ha néhány éve azt a feladatot kaptuk volna, hogy fejlesszük a bankkártyás technológiát, akkor vajon milyen területeken kezdtünk volna el gondolokodni?

  • Legyen a kártya biztonságosabb
  • Ne lehessen vele visszaélni
  • Gyors és egyértelmű legyen az elszámolás
  • Legyen alacsony a költsége
  • Legyen könnyen elérhető a szolgáltatók számára

Vajon eszünkbe jutott volna az az ötlet, hogy ne kelljen bedugni a kártyát egy kis kézi masinába?

Jelen adatok alapján pedig az a termékfejlesztési innováció tette a legtöbbet a növekedésért, ami nem tette biztonságosabbá ezt a fizetési formát – sőt! –  nem csökkentette a költségeket, nem javította a banki elszámolást, nem könnyítette meg a szolgáltatók technikai feladatait – sőt, úgy eszközt kellett vásárolni –  és látszólag nagyon kicsi haszonnal, időmegtakarítással jár. Az érintőkártyás és a hagyományos “bedugós” kártya működési ideje között csak néhány másodperc a különbség, ami – első ránézésre – nem tűnik túl nagy nyereségnek.

A sikeressége mégis vitathatatlan, tehát valamit mégiscsak tud ez a technológia.

Ha a piacnak tetszik akkor nem kell tovább töprengeni

Ahelyett, hogy belemennék a tényleges haszon – néhány másodperc idő megtakarítás – elemzésébe, arra szeretnék rámutatni, hogy egy kifejezetten sikeres termékfejlesztésnek lehetünk a tanui, és pedig egy olyan termékfejlesztésnek ami nem közvetlenül a szolgálatás magját, fő funkcióját érinti.

Ehhez a fizetési módhoz ugyanazok, vagy nagyon hasonlatos  feltételek szükségeltetnek, nem lett olcsóbb, nem lett biztonságosabb stb.

És miért érdekes ez egy kisvállalkozónak?

A termékfejlesztés sikeressége NEM feltétlen azon múlik, hogy jobb a termékünk, szolgáltatásunk alaptulajdonsága. A termékfejlesztésnek van egy nagyon jelentős területe, ami – képletesen – a csomagolás kategóriájába sorolható. Ilyen a PayPass is. Tulajdonképpen egy csomagolás. Egy olyan termék jellemző amitől a bankkártya korszerűbb, szerethetőbb, trendibb, vagányabb lett. Az a néhány másodperc fontossá válik amikor öten állnak mögöttem a közértben, amikor azt döntöm el, hogy készpénzzel vagy kártyával fiezessek-e.

Fogadjuknk hogy ez igaz rád is!

Szinte biztosan kijelenthető, hogy minden termék, szolgáltatás “átcsomagolható”. Minden termékhez ki lehet találni olyan innovációt, ötletet, csomagolást, ami – meghagyva az eredeti termék tulajdonságokat – trendibbé, szerethetőbbé, vagy csak könnyebben hozzáférhetőbbé teszi a termékedet.

Hogyan indulj el az ilyen szemléletű termékfejlesztés útján?

A legjobb ha megkérdezed a piacodat. (nem a barátaidat, rokonaidat, hanem a piacodat) Érdemes rákérdezni a veőkre, hogy mi tetszett, mi nem tetszett, mi kellett a döntéshez, illetve korábban mi gátolta a pozitív döntésben. Nem könnyű igazán őszinte és értékes válaszokat kapni, de ügyes technikával ez egy aranybánya lesz. Könnyen elképzelhető, hogy olyan dolgokra fogják felhívni a figyelmünket, amik fel sem vetődtek bennünk.

Ne feledjük: a marketing és a termékfejlesztés kéz a kézben jár.

Leave a Reply

*

captcha *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
Do you want massive traffic?
Scelerisque augue ac hac, aliquet, nascetur turpis. Augue diam phasellus odio lorem integer, aliquam aliquam sociis nisi adipiscing hacac.
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico
  • Montes vutario lacus quis preambul
  • Leftomato denitro oculus softam lorum
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix
  • Dualo fitemus lacus quis preambul bela
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
* we never share your details with third parties.