logo

Árképzési trükk

A legzseniálisabb árképzési trükk

Egy amerikai gazdasági újság meghökkentő előfizetési ajánlattal rukkolt elő. (a számok szándékosan nem az eredetiek)

  • Az újság elektronikus változatának az előfizetése 80 dollár.
  • Az újság nyomtatott változatának az előfizetése 200 dollár.
  • Az újság nyomtatott és elektronikus változatának az előfizetése 200 dollár.

A marketingeseket néha cinikus, manipuláló, az emberek kapzsiságára hajtó embereknek tartják. Teljesen jogosan.

Ebben az ötletben is az a zseniális, hogy manipulál, és az emberi kapzsiságot használja ki. És teszi ezt mindezt olyan arcátlanul, hogy szinte az arcunkba nevet: nesze neked. Ezt kapd ki!

Ha egy kis magyarázatra szorul az alaphelyzet:

A nyomtatott újság presztízse nagyobb mint az elektronikusé. A lapkiadónak fontos, hogy ne csak az elektronikus változatot látogassák hanem, hogy minél többen a postaládájukba, az íróasztalukra kérjék a hagyományos papír alapú változatot. Felmérések szerint a kinyomtatott reklámok hatékonyabbak, (a képernyőn megjelenőt automatikusan kihagyjuk) a cikkeket nagyobb arányban és alaposabban olvassák el mint a monitoron megjelenőket. Fontos ezért, hogy sokan fizessenek elő a kinyomtatott verzióra.

A nyomtatás azonban költséges, logisztikát igényel, határidők, lapzárta stb. Egy csomó pénzbe kerülő ügy.

A cél tehát, hogy sokan és jó áron fizessenek elő az újságra.

Azt könnyen beláthatjuk, hogy az elektronikus példány “ajándékba” adása nem jelent további költséget a kiadó számára. Ebből következően a harmadik verzió előállítása ugyanannyiba kerül mint a második verzióé.

Persze mondhatnánk azt, hogy szellemes trükk. Na és?

Csakhogy ez a szellemes trükk jelentősen megnövelte a 200 dolláros előfizetéseket. Miért?

Mert kapzsik vagyunk.

“Jó lenne az a papír alapú újság, de hát drága. Nem, nem fizetem elő. Jó lesz nekem az elektronikus verzió is. Hoppá! De ha a harmadikat választom, akkor csak 120 dollárba kerül az újság, hiszen 80 dollárt az elektronikusért fizetek.”

Vagy:

“Csak nem mondok le az ingyenes elektronikus verzióról?”

És a trükk működik.
Mi következik ebből nekünk, kisvállalkozóknak?

 

  1. Mindig érdemes csomagot ajánlani. A csomag vonzóbb, gazdagabb, arányaiban olcsóbbnak tűnik.
  2. Nyugodtan lemásolhatjuk ezt a trükköt. Én már adtam árajánlatot a fenti módon. És bejött! Ajánlottam egy szerényebb szolgáltatást 10 forintért. Mellette egy sokkal gazdagabbat 40 forintért. Amellett pedig egy full extrásat – szintén 40 forintért. A megbízóm egy perc alatt döntött. A full extra mellett. (a számok csak az arányokat mutatják)

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
Do you want massive traffic?
Scelerisque augue ac hac, aliquet, nascetur turpis. Augue diam phasellus odio lorem integer, aliquam aliquam sociis nisi adipiscing hacac.
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico
  • Montes vutario lacus quis preambul
  • Leftomato denitro oculus softam lorum
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix
  • Dualo fitemus lacus quis preambul bela
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
* we never share your details with third parties.