logo

Blog

Ezen az oldalon a blog bejegyzéseim olvashatók.

A bejegyzések között keresni, a címkefelhő (láblécben található) segítségével lehet.

Örömmel veszek minden hozzászólást, észrevételt, megosztást.

 

Az országgyűlési választás 5 marketing tanulsága

Mára már közhely, hogy a politika, a pártok, a politikusok éppen olyan termékek, mint a mosópor. És ha termékek, akkor marketing eszközökkel “kell eladni” őket. A 2018-as parlameti választási kampányban megtapasztalhattuk, hogy a szavazatunkat éppen olyan módon szerzik meg, mint a vásárlási döntésünket. Egy választási kampány tanulmányozása azért is érdekes, mert könnyen hozzáférünk az üzenetekhez, jól láthatjuk az alkalmazott eszközöket, és ismert az eredményesség is. És a marketing “jóságának” első számú mérőszáma az eredmény. Marketing szempontból nem követünk el megbocsáthatatlan hibát, ha 2 fél versengésére egyszerűsítjük az elemzésünket. Volt egy kormányoldal és egy ellenzék. Az eredmény ismert. Megállapításaim nem politikai természetűek, hanem az eredményesség, a sikeresség szem
Tovább olvasok
Marketing tévedés

Mitől jó egy reklám?

A kedvenc reklámom az a vicces, azzal a celebbel Az egy klasszikus… Szenzációs volt. Felejthetetlen. Miről is szólt? Egy autóról, vagy egy sörröl? Vagy valami kütyüről, vagy üdítőről? Mindegy is. Az alkotói büszkék lehetnek!   Hát egész pontosan erről szól a dolog. Sokan teljesen félreértik a reklámok lényegét. “Találjunk ki valami eredetit! Legyünk kreatívak! Legyen nagyon látványos! Fizessünk meg egy híres embert!” Ez mind mind bullshit. Legalábbis ha öncélúan csináljuk. Milyen a jó reklám? A reklám dolga, hogy kiváltson valamilyen – a reklámozó számára hasznos – hatást a reklám fogyasztójából. Hogyan fogyasztunk reklámot? A reklámokat alacsony figyelmi szinttel fogyasztjuk. Nem akarjuk megérteni, megjegyezni, elemezni stb. Maximum engedjük, hogy hasson ránk. És a hatásos
Tovább olvasok

Hotel Impossible – amiből tanulni lehet

Van egy sorozat a Travel Channelen, a Hotel Impossible. (magyarul: A lehetetlen szálloda). Nagyon ajánlom azoknak, akik szeretnének látni gyakorlatias marketing szemléletet.  Kezdjük a legfontosabbal! A marketing legalább annyira fontos mint a termék. Meg még! Minden marketing. Marketing ahogy szólunk az ügyfélhez. Marketing amikor kitaláljuk a vágyait. Marketing amikor jól szervezett a recepció. Marketing ahogy meg kell találni a parkolót. Marketing ahogy kicsekkol egy ügyfél. A műsor A műsor arról szól, hogy Anthony Melchiorri – ez a fura kopasz figura – pocsékul működő szállodákat keres fel, és segít nekik megnövelni a forgalmat. Nem azzal, hogy wellness részleget építtet, nem azzal, hogy beregisztrálja a Tripadvisor-ba, hanem: A vendégek fejével gondolkodik Átszervezi a szállodát, hogy szereth
Tovább olvasok

A Google tanácsai a keresőoptimalizálással kapcsolatban

Nagy testvér kinyilatkozott. Egy 12 perces videóban, ami itt megtekinthető, a Google alkalmazott Maile Ohye ad tanácsokat a keresőoptimalizálással kapcsolatban. Elöljáróban 2 észrevétel: Néhány éve még a Google tilos, vagy legalábbis helytelen tevékenységnek bélyegezte a SEO-t. (Search Engine Optimization: keresőoptimalizálás) A mostani hozzállás előrelépés. A szokásos és kissé idegesítő “vásárlói élmény fokozás” típusú javaslatokon túl, tartalmaz hasznos javaslatokat is ez a direktíva. A google javaslatai a keresőoptimalizáláshoz A seo tevékenység eredménye 4-12 hónap alatt érzékelhető. Ez fontos infó. A szikár kijelentéssel lehet vitatkozni, hiszen apróbb eredményeket el lehet érni akár órák alatt is. De a jelentős eredményekhez idő kell. A seo nem mágia. Tilos és nagyon veszélyes trükközni. De
Tovább olvasok
vevőmágnes

Vevőmágnes (lead magnet)

Mágnesezd meg a honlapod! Mi a két legnagyobb probléma az internetes vevőszerzésben? Megoldás? Vevőmágnes! (lead magnet) A lead magnet – vevőmágnes –  lényege: felajánlasz valami hasznos (általában digitális) dolgot, amiért cserébe a látogatód megadja az email címét. (hoozájárul, hogy kommunikálj vele, figyel rád, elfogadja az üzeneteidet) Mi lehet vevőmágnes? Sok minden. De a leggyakrabban: Hasznos tartalom, információ (szöveges, hanganyag, videó) Kupon (kedvezmény, ajándék stb.) Jogosultság ( VIP tagság, kedvezmény kártya, próbaverzió stb) Szórakoztató, érdekes, felmérés jellegű anyag (pl: teszt) A leges leges legfontosabb! Legyen kifejezetten hasznos, értékes, és könnyen, gyorsan elérhető a vevőmágnesed! A vevőmágnes első lépése: Ajánlj fel valami olyan értéket amiért a látogatód könnyen megadj
Tovább olvasok

Népszavazás

Profizmus minden szinten Valaki mondja meg nekem, hogy a választási iroda hogyan alkalmazhat ekkora dilettánsokat? A TV-ben is promózták, hogy készült egy alkalmazás, aminek segítségével megkereshető, hogy lakóhely szerint melyik szavazókörbe kell menni népszavazni. Ez szuper, nagyon jó gratulálok! DE! Az alkalmazás így néz ki:   Tényleg csak ilyen minőségű munkára futja az OVB webfejlesztőinek? Egy kisvállalkozó – mint én – kizárt, hogy ilyen minőségű munkát adjon ki a kézéből. Ha valaki érti ezt akkor legyen szíves magyarázza el nekem!    
Tovább olvasok

Az online értékesítési tölcsér

Ha interneten szeretnénk értékesíteni, akkor egy kicsit másképp kell gondolkodnunk, mint korábban tettük. Az internet új lehetőségeket kínál, de – ahogy a Csárdáskirálynőben éneklik: “új műsorhoz, új férfi kell” – ehhez másképp  – “újszerűen” – kell gondolkodnunk. Az értékesítési tölcsér (sales funnel) nem egy vadiúj dolog, de egyre divatosabb az online marketingben. Én személy szerint nagyon örülek ennek, hiszen ezen keresztül egyre többen fogadják el, hogy az online marketing csak folyamatként értelmezhető. Az értékesítési tölcsér folyamatán keresztül bemutatom be az online vevőszerzés sajátosságait. Kezdetben volt például az AIDA Az értékesítési tölcsért pontosan úgy kell elképzelnünk, mint az ősidők óta alkalmazott értékesítési folyamatokat. Az alap sémát  jól írja le az AIDA model
Tovább olvasok

Egy hatékony trükk még karácsonyig

A marketing – egyik – alapja a pszichológia. Ez a trükk amit most bemutatok, két pszichológiai hatáson alapul. A “személyesen nekem” és a mohóság keltés hatásán. A személyességet azzal biztosítjuk, hogy csak a “kiválasztottak” kapják meg az ajánlatot. A mohóságot pedig azzal keltjük fel, hogy csak limitált számban kínáljuk – tehát hamar el fog fogyni.  Manipuláció? Mielőtt persze bárki azt hinné, hogy ez egy galád, manipulatív technika, amivel becsapjuk az ügyfeleinket – akkor az téved. Kifejezetten jó ajánlatot kell adunk. Ez az alap. Azért “trükközünk”, hogy a lassú döntés hozatalú potenciális vevőinket erősebben motiváljuk. Nézzük is folyamatot, néhány konkrét példával. Figyelem! A folyamat csak a leírt módon működik! A leírtaktól el lehet térni,
Tovább olvasok

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
Do you want massive traffic?
Scelerisque augue ac hac, aliquet, nascetur turpis. Augue diam phasellus odio lorem integer, aliquam aliquam sociis nisi adipiscing hacac.
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico
  • Montes vutario lacus quis preambul
  • Leftomato denitro oculus softam lorum
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix
  • Dualo fitemus lacus quis preambul bela
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
* we never share your details with third parties.