logo

Egyszerű vagy bonyolult?

Egyszerű dolog az online marketing vagy bonyolult?

Vagy legalábbis: lehet egyszerűvé tenni?

Sokat gondolkodtam ezeken, és valami azt súgja nekem, hogy nem szabad, hogy bonyolult legyen. Muszáj mindenki számára átláthatóvá tenni azt a valamit, amit online marketingnek nevezünk.

Miről van valójában szó?

Egy win-win üzletet akarunk tető alá hozni, egy közvetítő közeg – ez az Internet – segítségével.

Ha kihagynánk a technológiát, akkor ott állna két ember, akik mind a ketten az előnyös üzletben érdekeltek.

Hát akkor csak nem lehet ez annyira bonyolult dolog?

A rádióban hallottam egy érdekeset. (kicsit távoli az összefüggés, de remélem majd sikerül összekötnöm a logikai szálakat)

Egy mentő technikus, és egy mentő asszisztens hatalmas sikert ért el egy újraélesztéssel foglalkozó konferencián. Orvos professzorok és az orvostudomány nagy tekintélyű tudói helyett, ők aratták a legnagyobb sikert és elismerést.

Abból indultak ki, – sajnos ezt tapasztalták – hogy egy tragédia esetén, amikor valakinek  megáll a szíve, hiába van elérhető közelségben újraélesztés tanfolyamot végzett ember, mégis elmarad az érdemi segítség. Mire kiérkezik a mentő, akkor pedig már késő.  Pedig azonnali kellő beavatkozás mellett, még volna – lett volna – esélye a mentőknek megmenteni az embert. Ha azonban 10 percet fekszik valaki leállt szívvel, akkor – ha még sikeres is az újraélesztés – már csak egy súlyosan agykárosodott emberi roncsot sikerül visszahozni.

Azt állapította meg a két mentős, hogy túl sok mindent, és túl bonyolultan tanítanak az újraélesztő tanfolyamokon, és amikor éles helyzet áll be, akkor pont az blokkol le, akinek esélye lehetne segíteni.

Azt találták ezért ki, hogy egy dolgot kell csak megtanítani. A tanfolyamukon nem mennek bele bonyolult élettani folyamatokba, és beavatkozásokba.  Segédeszköznek sem egy több százezer forintos szimulátort vetettek be, hanem egy egyszerű gumilabdát.

A “találmány” tehát ez:

Az életmentés tanfolyamon csak azt tanítsák, hogy a mentő megérkezéséig pumpálják az áldozat mellkasát.

Ezzel nem hagyják elhalni az agyat, és így megmarad az esély a visszahozatalra. Az életmentő alaptanfolyamat pedig leegyszerűsítenék arra, hogy egy gumilabdával begyakoroltassák a mellkas pumpálását. Ha ezt teszik, akkor van esély arra, hogy a mentő megérkeztéig, és a tényleges újraélesztésig, működésben tartják a szervezetet, és nem hagyják végzetesen elhalni az agysejteket.

És az ötletükkel taroltak. Ma már kezdik átvenni ezt a pofon egyszerű módszert az újraélesztő tanfolyamokon, és az orvos társadalom -becsületükre legyen mondva – is befogadta az ötletet.

Íme egy példa, hogy a leegyszerűsítés mekkora eredményt hozhat.

És most visszakanyarodom a saját szakmámhoz.

Ha le tudjuk annyira egyszerűsíteni a marketing folyamatainkat, hogy minden egyes lépésnél érezni, érzékelni tudjuk, hogy az milyen reakciót fog kiváltani a potenciális ügyfelünkből – a honlapunk látogatójából, az e-mailünk olvasójából – akkor nyert ügyünk van.

Ennyi az egész.

A konkrét tanácsom pedig ez:

Képzeljük el a marketing lépéseinket úgy mintha egy valós ember állna velünk szemben. Neki vajon tetszene ez a mondat? Tetszene ez kép? Értené a kérdésünket?

A honlapunk nyitó mondata, szlogenje elég erős hatást gyakorolna, ha élőben mondanánk el egy potenciális ügyfelünknek?

Felejtsük el a technológiát, felejtsük el a modoros, semmit mondó fogalmazást, és helyezzük át az üzenetünket a valós emberi kapcsolatok világába.

Én ezt nevezem organikus marketing szemléletnek.

Leave a Reply

*

captcha *

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
Do you want massive traffic?
Scelerisque augue ac hac, aliquet, nascetur turpis. Augue diam phasellus odio lorem integer, aliquam aliquam sociis nisi adipiscing hacac.
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico
  • Montes vutario lacus quis preambul
  • Leftomato denitro oculus softam lorum
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix
  • Dualo fitemus lacus quis preambul bela
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
* we never share your details with third parties.