logo

Hirdetek de mégsem jönnek a vevők…

Online marketing tanácsadóként gyakran kapok ilyen megkeresést:

“Van egy szép honlapom, mennek a Facebook meg adwords hirdetések, jönnek is a látogatók, de senki nem rendeli meg a szolgáltatásomat. Nézd meg a hirdetéseimet, és javíts rajtuk.”

 Keresd a hibát!

Ökölszabályként kijelenthető, hogy minden hirdetés hatékonysága javítható. De ezekben az esetekben én nem itt keresem a hibát. Az esetek túlnyomó többségében NEM a hirdetések (kulcsszavak, célzások, szövegek) a ludasak a rossz eredményekben.

Hanem?

Először is meg kell értenünk az internet fogyasztás, az interneten való vásárlás, rendelés sajátosságait. Az internet másképp működik mint egy közért, vagy egy pláza. Oda bemennek az emberek és vásárolnak, fogyasztanak. Ezzel szemben az interneten nagyon alacsony a belépési korlát és nagyon alacsony a kilépési korlát is. Az emberek nézelődnek, böngésznek, majd elmennek. Nem is elvárható tőlük, hogy azonnal vásároljanak.

A teendő: értékesítő tölcsér kialakítása

Az online világban úgy tudunk sikert elérni, ha több lépésben akarunk értékesíteni. Becsalogatjuk az érdeklődőt az értékesítő tölcsérünkbe, és ott lépésről lépésre – az úgynevezett mikro elköteleződéseken keresztül – juttatjuk el a vásárlásig.

Mikro elköteleződés

Mikro elköteleződésnek hívunk minden olyan cselekedetet amit megtesz nekünk a látogatónk. Ha elolvassa a cikkünket, ha megnyitja az emailünket, ha megadja az elérhetőségét, ha válaszol a kérésünkre, azzal mind-mind egy mikro elköteleződést hajt végre.

Ezekkel egyre közelebb kerül a vásárláshoz, egyre elkötelezettebb lesz irányunkra, egyre inkább ismerősünkké válik, egyre jobban megbízik bennünk, a szakértelmünkben és egyre jobban meggyőzi saját magát a vásárlási döntése helyességéről.

Működik az a faktor, hogy “ha már ennyit megtettem, akkor adok neki egy esélyt”. Vagyis ha már feliratkozott, elolvasta 3 emailemet, kitöltött nekem egy rövidke kérdőívet, akkor miért ne venné meg 3.900 forintért a belépő termékemet.

Hogyan építsd fel az értékesítési tölcséred?

A legfontosabb, hogy lásd, hogy mit várhatsz el. Ha azt kéred tőle, amit el is várhatsz, akkor megteszi az első lépést. Megtörténik az első mikro elköteleződés. Majd azt követi a többi lépés. Mindig annyi, amennyi aktuális elvárható.

Nézzünk egy konkrét példán:

A termékem: honlap átalaktás. Korszerűtlen, hatékonytalan honlat alakítok át, szép, modern, és vevőszerző honlappá. Hirdethetem ezt a terméket a legszellemesebb hirdetési szöveggel és képpel. Nem valószínű, hogy bárki is megrendelné. De építsünk fel rá egy tölcsért! Nézzük lépésről lépésre!

  • Facebook leadgeneralo hirdetéssel kezdem. Ennek a hirdetésnek nagy előnye, hogy egészen minimális “erőfeszítést” kér a látogatótól. Kb így néz ki a dolog: “Tesztelf le a honlapod. Kattints az ellenörző listáért” Néhány kattintás, és – a gdpr előírásait betartva – bekerül a látogató az adatbázisomba. Cserébe kap tőlem egy hasznos ellenörző listát a honlapja értékeléséhez.
  • 3 nappal késöbb: 5 hasznos eszköz amit egy honlap tulajdonosnak muszáj használnia
  • 6 nappal késöbb: Dobd fel a honlapodat háttér videókkal.
  • 9 nappal késöbb: Ugye jól néz ki a honlapod mobilon is?
  • 12. napon Landing page készítő kisokos csak Neked. Kb így: Kedves “név”! Köszönöm hogy olvasod az emailjeimet. Remélem, hogy segítettek a honlapod  korszerűsítésében. Most lépjünk egy nagyot. Készíts egy  vevőmágnesként működő landing page-t, érkező oldalt, hogy a hirdetéseid, a látogatóid elkötelezett látogatókká váljanak. Egy olyan csomagot ajánlok Neked, amivel saját magad tudsz – előképzettség nélkül – elkészíteni egy jól konvertáló landing page-t. Ez egy pontos leírást, printscreen-eket és oktató vidókat tartalmazó csomag, amiben lépésről lépésre végigvezetlek, hogy miképp készíts egy szuper értékesítő, vagy felratkoztató oldalt. És ezt mindösszesen 3.490 ft-rt adom. Miért ilyen olcsón? Mert meg akarlak győzni, hogy megbízhatsz a szakértelmemben, a munkámban. Sőt! Korlátozás nélküli visszafizetési garanciát is vállalok.

Nem folytatom a tölcsért további bemutatását, mert biztos vagyok abban, hogy most már világos, hogy mit akartam mondani. A belépő  termék megvásárlása után folytatom a kommunikációt. Majd adok egy visszautasíthatatlan ajánlatot egy új honlap készítésére.

Egy ilyen honlap megrendelésért 10-12 érintést, mikro elköteleződést csalogatok ki a látogatóból. Ennyi lépés kell ahhoz, hogy megrendeljen tőlem egy új honlapot.

 

Konklúzió:

  • Az interneten több lépésben tudunk elérni egy vásárlást.
  • Építs fel értékesítési tölcsért!
  • Automatizáld a folyamatot
  • Így lesznek hatékonyak a hirdetéseid

Leave a Reply

*

captcha *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
Do you want massive traffic?
Scelerisque augue ac hac, aliquet, nascetur turpis. Augue diam phasellus odio lorem integer, aliquam aliquam sociis nisi adipiscing hacac.
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico
  • Montes vutario lacus quis preambul
  • Leftomato denitro oculus softam lorum
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix
  • Dualo fitemus lacus quis preambul bela
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
* we never share your details with third parties.