logo

Hogyan (ne) válasszunk online marketing tanácsadót?

A címben foglalt kérdés az egyik legfontosabb kérdés (kéne, hogy legyen) amit egy vállalkozás vezetője fel kéne, hogy tegyen. De tényleg! Hogyan járjunk el online marketing tanácsadó választás esetén?

Navigare necesse est! Mondta állítólag Pompeius, érzékeltetve, hogy vannak az életben olyan feladatok, amiket muszáj elvégezni. (ma ezt „must”-nak hívják az angolszász kultúrán nevelkedett menedzserek) Róma gabonával való ellátása, és egy kisvállalatnak a vevőszerzés ilyen feladat.  Mind a kettő elmaradása éhhalálhoz vezet, legfeljebb a halottak száma különbözik.

De a történelmi kitekintőtől visszakanyarodva szedjük össze a legnagyobb hibákat, amiket akkor követhetünk el, ha online marketing tanácsadót próbálunk választani.

  1. Nem az ár szerint döntünk. Elnézést, hogy ezzel kezdem, de általában ez a legkézenfekvőbb szempont. Először is: Ez egy olyan szolgáltatás, aminél akkor járunk el helyesen, ha az ár szerint döntünk. Nem. Nem ment el az eszem, és nem magam ellen beszélek. Sőt! Bátran döntsünk az ár szerint. Csakhogy az árat ne egy másik ajánlat szolgáltatási árával hasonlítsuk össze, hanem azzal a bevétellel, amit a tanácsadó munkája hoz. Nézzünk egy egyszerű példát: Adwords kampány, tanácsadói díjjal, Google költséggel együtt, ezer darab kattintás, százezer forintért. Az ezer kattintásból várhatóan lesz 100 vásárlás, darabonként 2000 forint haszonnal. Az összesen 200.000 forint haszon. Megéri?
  2. Minden újdonságot meg akarunk valósítani. Ehhez van egy jó képem is. Marketing stratégia Az online marketingben naponta robbannak be újabbnál újabb lehetőségek. A sikeres online megjelenés nem azon múlik, hogy 100 féle csatornát, eszközt használ egy cég. Két ökölszabály van: 1/ Annyi eszközt használjunk, amennyit erőforrással el tudunk látni. (nincs imidzs rombolóbb mint egy Facebook oldal, vagy blog, friss bejegyzések nélkül) 2/ Csak olyan eszközt használjunk, amin pontosan tudjuk, hogy milyen hasznot hoz.
  3. Stratégia hiánya. Ez a stratégia szó elég gáz. Őszintén megmondom, hogy nekem régebben a stratégia szóról valami megfoghatatlan, ködös, soha számon nem kérhető tevékenység jutott az eszembe. Pedig a stratégia valójában ennyit jelent: hova akarunk eljutni? Például: több látogató a honlapunkon. Több vevő, több eladás.
  4. A vállalkozás szervezeti kultúrájához nem illeszkedő megoldások. A szervezeti kultúra, a stratégiához hasonlóan elég ijesztően hangzik. Pedig higgyük el: minden vállalkozásnak – még az egy személyeseknek is – van szervezeti kultúrája. A szervezeti kultúra legszellemesebb definíciója segít megérteni, hogy miért: „A szervezeti kultúra az, ahogy a dolgokat végezzük.” Tehát: ha egy tanácsadó azzal jön elő, hogy cseréljük le a telefonos bejelentkezést internetes alapúra, és a vevőink nem gyakorlott internet használók, akkor számíthatunk arra, hogy elpártolnak tőlünk a vevőink. Erről eszembe jutott egy vicc. A nyuszi elmegy tanácsot kérni a bagolytól, mert a medve állandóan megveri. „Növessz szárnyakat nyuszi, és akkor nem fog elkapni a medve.” – mondja a bagoly. „De bagoly, én olyat nem tudok!” – válaszol csodálkozva a nyuszi. „Sajnálom. én csak stratégiai kérdésekkel foglalkozom.” – tárja szét a szárnyát a bagoly. Szóval: elvárható egy tanácsadótól, hogy olyan marketing tevékenységre tegyen javaslatot, amit meg is tud valósítani az ügyfele.
  5. Nem a vállalkozás erőforrásaihoz igazodó megoldások. És most nem is a pénzre gondolok. A blog, a hírlevél rendszer, a Facebook oldal jó dolog, ha lesz aki működteti. Én mindig pontosan meg szoktam beszélni az ügyfeleimmel, hogy mennyi időt kell nekik foglalkozni pl. a Facebook oldallal, vagy egy bloggal. Ha ez nem fér bele, és kiszervezni sincs lehetőség, akkor inkább vegyük le a napirendről.

Még lehetne sorolni. De inkább összefoglalom.

Olyan tanácsadót bízzunk meg, aki:

  • Konkrét, mérhető eredményeket hoz.
  • A költsége megtérül.
  • Olyan eszközöket javasol, vagy valósít meg, amiket tartósan tudunk üzemeltetni.
  • Csak olyan kampányokat, megoldásokat hoz létre, amik illeszkednek a cég működésébe, szervezeti kultúrájába, és a vevői is elfogadnak.

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
Do you want massive traffic?
Scelerisque augue ac hac, aliquet, nascetur turpis. Augue diam phasellus odio lorem integer, aliquam aliquam sociis nisi adipiscing hacac.
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico
  • Montes vutario lacus quis preambul
  • Leftomato denitro oculus softam lorum
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix
  • Dualo fitemus lacus quis preambul bela
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
* we never share your details with third parties.