logo

A Google tanácsai a keresőoptimalizálással kapcsolatban

Nagy testvér kinyilatkozott. Egy 12 perces videóban, ami itt megtekinthető, a Google alkalmazott Maile Ohye ad tanácsokat a keresőoptimalizálással kapcsolatban.

Elöljáróban 2 észrevétel:

  • Néhány éve még a Google tilos, vagy legalábbis helytelen tevékenységnek bélyegezte a SEO-t. (Search Engine Optimization: keresőoptimalizálás) A mostani hozzállás előrelépés.
  • A szokásos és kissé idegesítő “vásárlói élmény fokozás” típusú javaslatokon túl, tartalmaz hasznos javaslatokat is ez a direktíva.

Az alábbiakban az általam leszűrt – szubjektív – összefoglalás olvasható. Egyszer hallgattam meg a videót, lehet, hogy van amit félreértettem, vagy elkerülte a figyelmemet. A sorrendet önkényesen megváltoztattam. De asszem a lényeget levettem.

A google javaslatai a keresőoptimalizáláshoz

  • A seo tevékenység eredménye 4-12 hónap alatt érzékelhető. Ez fontos infó. A szikár kijelentéssel lehet vitatkozni, hiszen apróbb eredményeket el lehet érni akár órák alatt is. De a jelentős eredményekhez idő kell.
  • A seo nem mágia. Tilos és nagyon veszélyes trükközni. De asszem nem is működne. Mindig vegyük figyelembe a google iránymutatásait.
  • Akkor járunk el helyesen ha a keresőoptimalizálási tevékenységünk összhangban van az üzleti céljainkkal, és a vevőink elvárásával.
  • Tartalmat kell fejleszteni. De!!! …és ez nagyon fontos –  a google azt tanácsolja, hogy a tartalmat ne azért írjuk, hogy jobb legyen a honlapunk helyezése, hanem azért írjunk tartalmat, hogy jobban kiszolgáljuk a vásárlókat és ettől jobb lesz a honlapunk helyezése! Ez nagyon fontos szemléleti kérdés.

seo, keresőoptimalizálás

  • Szeressék a honlapunkat a látogatók. És ez nem – feltétlen – bullshit. A szeretetüket nem Valentin napi üdvözletekkel fejezzék ki, hanem azzal, hogy sokan látogatják, jó a navigáció, sok időt töltenek a honlapon, sokat kattintgatnak, és – természetesen – mobilbarát.
  • A keresőoptimalizálás nem megy a biznisz, a piac ismerete nélkül. Ebből az is következik, hogy teljesen nem lehet kiszervezni – vagy csak k. drágán – a seot. Én például elég sokat – egyesek szerint néha idegesítően sokat beszélgetek az ügyfeleimmel, kérdezgetek a vevőkről, a termékről, az offline folyamatokról. Ha nem válok az ügyfelem piacának alapos ismerőjévé, akkor nem tudok érdemben segíteni.

Összegezve: mi a google célja?

A google azt szeretné ha a fizikai, az offline világ minél nagyobb arányban áttevődne az online térbe. Ezért azt díjazza, ha a bizniszünk minél nagyobb hányada az interneten zajlik. A kommunikáció, az infó csere, az adat tömegek, a folyamatok stb. A “jó” biznisz teljes egészében a google-n zajlik. Ha hatékony seot akarsz akkor ezt figyelembe kell venned.

Egy onlinemarketinges (én) véleménye:

Keresőoptimalizálásról, honlap készítésről, tartalomfejlesztésről – magyarul – egy vállalkozás internetes tevékenységéről úgy kell gondolkodjunk, mint a vállalkozásunk szerves részéről. Nem egy különlévő, független valami, hanem a vállalkozásunk alapvető része. Ez nem könnyű feladat. De ha fektetünk bele energiát, akkor bőségesen megtérül.

Leave a Reply

*

captcha *

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
Do you want massive traffic?
Scelerisque augue ac hac, aliquet, nascetur turpis. Augue diam phasellus odio lorem integer, aliquam aliquam sociis nisi adipiscing hacac.
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico
  • Montes vutario lacus quis preambul
  • Leftomato denitro oculus softam lorum
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix
  • Dualo fitemus lacus quis preambul bela
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
* we never share your details with third parties.