logo

Keresőoptimalizálás/1 A kulcsszavak kiválasztása

A kulcsszavak kiválasztása

 

A látogatók 70 százaléka a keresőkből érkezik.

Ha jól van optimalizálva az oldal.

Ehhez megfelelő kulcsszavak kellenek.

A megfelelő kulcsszavak kiválasztása bonyolult dolog. Pedig nem tűnik annak. Egy bútorral foglalkozó cég kulcsszavai a következők: bútor, asztal, szék, ágy stb. Gondolhatnánk. De nem! Ezekkel a szavakkal két nagy baj van:

  • Iszonyú nagy a verseny. Sok és erős versenytárssal  kell megküzdeni. Valószínűleg a Kikának és az Ikeának több erőforrás áll a rendelkezésére, mint nekünk!
  • Egyáltalán nem specifikusak ezek a szavak. Nagyon sokféle bútor, asztal, szék stb. létezik. Ha én modern bútort árulok, akkor hiába találnak meg azok, akik stilbútort keresnek.

Érdemes ezért olyan szavakat keresnünk, amelyek:

  • Pontosan kifejezik, leírják a kínálatomat (termékemet, szolgáltatásomat)
  • Elegendő mennyiségű keresés van rájuk, de
  • Nincs öldöklő verseny.

A fentiekből már gondolhatjuk, hogy a kucsszavak kiválasztása sem egy egyszer elvégzendő feladat. A kulcsszavainkat folyamatosan finomítani, pontosítani kell. Attól függően, hogy mennyire sikerül eredményeket elérni a találati listán, és hogy mennyi releváns látogatót – vevővé konvertálható – látogatót hoznak a weblapunk számára.

A javaslatom a következő: Gyüjtsük két csoportba a kulcsszavainakat!

  1. Az első csoportba kerüljenek azok a kulcsszavak, amik bizonyosan fontosak számunkra, (bútor, asztal, szék). Ezeknek a szavaknak mindenképpen szerepelniük kell a weblapunkon, de nem ezekt élveznek prioritást. Ezeket a szavakat nem fogjuk gyakran változtani.
  2. A második csoportba kerüljenek azok a szavak, amelyek pontosabban fejezik ki a tevékenységünket. (étkező asztal, bőr ülőgarnitúra, szövet sarokgarnitúra, vagy olcsó székek stb) Ezek a szavak (fogalmak) kapjanak nagyobb hangsúlyt az optimalizálásban. Ezektől azt várjuk, hogy szépen, tempósan bandukoljanak előre a találati listán, és hogy ne csak látogatókat, hanem vevőket is hozzanak. Ha azt tapasztaljuk, hogy az “étkező asztal” kulcsszóra nagyon jó látogatók érkeznek, de mi csak a 35. helyen állunk a Google találati listáján, akkor bele kell erősítenünk. Ha azonban azt látjuk, hogy a “kristály csillár” szóra a harmadikok vagyunk, de mégsincs belőle vevőnk (vagy nincs rá keresés, vagy nem releváns az oldalunk a “kristály csillár”-ra keresők számára), akkor elvethetjük, vagy csökkenthetjük ennek a kulcsszónak a jelentőségét.

 

Hol keressünk kulcsszavakat?

A válasz egyszerű: az Interneten!

  1. A legolcsóbb (ingyenes) a Google Adwords, kulcsszó választó eszköze. Nagyon hasznos, nagyon egyszerű, hajrá!
  2. A konkurrensek weblapján. Nézzük meg, hogy a népszerű, és a miénkkel hasonló tevékenységet folytató oldalak milyen kulcsszavakban erősek. Érdemes lehet megnézni az oldal meta tag-jeiben (ctr U. forráskód, head rész, meta name, meta description) title tag-jeiben (címek) és az írott szövegében domináló (sűrűn előforduló) szavakat.
  3. Kísérletezzünk! Google Analytics-et mindenképpen érdemes telepíteni és naponta tanulmányozni, hogy honnan, mire, milyen látogatók jöttek, mit néztek meg, mennyi ideig maradtak, milyen tevékenységet folytattak.

 

Lassan neki kezdhetünk a tényleges optimalizálásnak….

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
Do you want massive traffic?
Scelerisque augue ac hac, aliquet, nascetur turpis. Augue diam phasellus odio lorem integer, aliquam aliquam sociis nisi adipiscing hacac.
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico
  • Montes vutario lacus quis preambul
  • Leftomato denitro oculus softam lorum
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix
  • Dualo fitemus lacus quis preambul bela
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
* we never share your details with third parties.