logo

Keresőoptimalizálás/2 On the site optimalizálás

Az oldalon belüli optimalizálás

A keresőoptimalizálás tevékenysége két alapvető kategóriára bontható. Az egyik az on the site, vagyis a weblapunkon végzett tevékenység. A másik – de nem kevésbé fontos – az off the site, vagyis a weblapunkon kívül, tehát más weblapokon, de a mi weblapunk érdekében végzett keresőoptimalizálási tevékenység. Most az on the site tevékenységről írok.

Talán nem meglepő, de a weblapunk keresőoptimalizálását érdemes a saját weblapunkon kezdeni! 🙂

Véleményem szerint a két legfontosabb terület amit az on the site keresőoptimalizáláskor át kell tekintenünk:

  • Az oldal bejárhatósága és
  • A kulcsszavak megfelelő használata.

Természetesen vannak még ezenkívül is teendők, mint például, hogy a fontos tartalom az oldal forráskódjának elején legyen, de ehhez kell egy pici html és css ismeret is, így ezt majd egy késöbbi bejegyzésben magyarázom el.

Az oldal bejárhatósága és a megfelelő kulcsszó használat amúgy is legnagyobb hatású, legfontosabb SEO teendő. Lássuk az oldal bejárhatóságot!

Bár a weblapunk arculatát, navigációját, szerkezetét a látogatók számára készítjük, figyelembe kell vennünk, hogy a keresőrobot is végig tudjon – és végig is akarjon járni – minden olyan tartalmat, amit fontosnak tartunk. Milyen akadályok lehetnek?

  • Olyan technikal eszközt alkalmazunk – keret, javascript, popup, kép, flash – amit nem, vagy csak részben “lát” a keresőrobot.
  • A fontos tartalom túl messzire, túl mélyen van az oldal szerkezetén belül, és a keresőrobot nem jut el odáig.
  • Nincs megfelelő belső link kapcsolat egy fontos tartalomhoz, és a keresőrobot nem térképezi fel a weblapnak azt a részét.

Technikai eszközök. Természetesen alkalmazzuk bátran a felsorolt – meg egyéb – tecnikákat. Szebbé, izgalmasabbá, korszerűbbé teszik a weblapunkat. De sose feledkezzünk meg a keresőrobot “agyáról” sem. Például: ha a fontos aloldalainkhoz képekre kattintva lehet eljutni, – nem szöveges, hanem képekből álló a menünk – akkor szegény  keresőrobot nem fogja tudni, hogy az a bizonyos aloldal miről szól.

Túl mélyen van a fontos tartalom. Ököl szabály, hogy a számunkra fontos tartalom, minél közelebb legyen – minél kevesebb kattintásra legyen – a főoldaltól. A keresőrobot nem hajlandó – különösen kezdő weblapnál – ötödik, vagy hatodik szintű aloldalig is lemenni.

Megfelelő linkkapcsolat. A weblap belső linkstruktúrája nagyon fontos a keresőrobot számára. Ha egyszerű, jól átlátható, a fontos oldalakat támogató belső linkstruktúrája van a weblapunknak, akkor a keresőrobot bizonyosan feltérképezi a számunkra fontos tartalmakat. Ha ez nem így van, akkor sajnos fontos dolgok is elkerülhetik a keresőrobot figyelmét. És amit nem térképez fel a keresőrobot, az olyan mintha nem is lenne.

A SEO szempontból jól megszerkesztett weblap, tehát már fél siker. Extra segítséget is nyújthatunk a keresőrobotnak, ha feltelepítjük a Google Sitemap-et. Erről majd késöbb írok. A következő alkalommal azonban a kulcsszavak optimalizálása következik.

Kérdéseket a szerkesztőség címére várjuk, kommentek formájában. Sikeres weblapot mindenkinek!

  1. Dani Válasz

    Sziasztok!

    Nagyon hasznos cikk! Köszönöm szépen!

    Üdv: Dani

Leave a Reply

*

captcha *

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
Do you want massive traffic?
Scelerisque augue ac hac, aliquet, nascetur turpis. Augue diam phasellus odio lorem integer, aliquam aliquam sociis nisi adipiscing hacac.
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico
  • Montes vutario lacus quis preambul
  • Leftomato denitro oculus softam lorum
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix
  • Dualo fitemus lacus quis preambul bela
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
* we never share your details with third parties.