logo

Listamarketing. Egy kézenfekvő megoldás a vevőszerzésre

Azt állítom, hogy legolcsóbb, leggyorsabb, legnagyobb hatékonyságú vevőszerzős eszköz mindenkinek a fiókjában (számítógépében) hever. Ez az eszköz (módszer) a listamarketing.

Mit értek ez alatt?

A meglevő vevőink, a korábbi vásárlóink hatalmas értéket képviselnek.

Ők azok akik már rendelkeznek (reméljük pozitív) tapasztalattal a termékünkről, szolgáltatásunkról.

Őket tudjuk a legolcsóbban és legkönnyebben elérni

Ők azok akikhez ismerősként kopogtathatunk be.

Ők azok, akiket akár arra is megkérhetünk, hogy ajánljanak minket az ismerőseiknek. És még sorolhatnám.

Figyelem! Könnyen el is lehet rontani ezt a kegyelmi állapotot. De erről majd máskor. Most nézzük meg a legkézenfekvőbb lehetőségeket amik ebben a módszerben rejlenek. Kezdem a végén (amivel ritkán szoktak foglalkozni)

A vevői lista csere eszköz, vagy akár eladható érték. Persze ezzel is okosan szabad csak bánni. Az adatbázisomat (a vevőim adatait) harmadik személynek átadni SZIGORÚAN TILOS. De a listám tagjainak egy jól megfogalmazott ajánlást küldeni, egy olyan termékről, ami valóban érdekelheti az én ügyfeleimet is, az kifejezetten helyes cselekedet. Megtehetem ezt úgyis, hogy cserébe a partnerem is kiküldi az én ajánlataimat, vagy akár egész egyszerűen jutalékot kapok az én ügyfeleim vásárlásai után.

Tesztelhetem a termékeimet. Meg tudom kérdezni a korábbi vevőimet, hogy mit szólnának ehhez az új – még fejlesztés alatt lévő – termékemhez. Tesztelhetem az árat, finomíthatom a termékjellemzőket.

Holt idényben, uborkaszezonban, extra, személyes ajánlattal lendülhetek át a holtponton. Gondoljunk csak bele, az ajánlatunkból nem az fog sütni, hogy “bajban vagyok, nincs forgalmam, adom bármennyiért, csak vidd” hanem hogy “neked, mint kedves és megbízható ügyfelemnek szeretnék kedveskedni ezzel az ajánlattal”. Teljesen más reakciót fog kiváltani ugyanaz az ajánlat.

Megkérhetem az ügyfeleimet, hogy ajánlják tovább a portékámat. A legjobb, ha a kérésem mellé adok is valamit a korábbi ügyfelemnek. Ez lehet egy fizikai ajándék, vagy egy kupon, vagy ami éppen az ügyhöz illik. A lényeg, hogy a kölcsönösség, és az őszinteség tükröződjön az ajánlatomból.

És még sorolhatnánk…

Hát akkor hogyan kezdjünk bele?

Gyűjtsük a vevőink adatait! Enélkül nem megy. A többi teendőt a következő bejegyzésben írom le.

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
Do you want massive traffic?
Scelerisque augue ac hac, aliquet, nascetur turpis. Augue diam phasellus odio lorem integer, aliquam aliquam sociis nisi adipiscing hacac.
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico
  • Montes vutario lacus quis preambul
  • Leftomato denitro oculus softam lorum
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix
  • Dualo fitemus lacus quis preambul bela
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
* we never share your details with third parties.