logo

Murakami Haruki és a buyer persona

A jó cím nagyon fontos. Ez gondolom nem vitás. ….és ez jó cím? Mi az a buyer persona? És ki az a Murakami Haruki? A buyer persona egy olyan fiktív személy, aki azokkal a tulajdonságokkal rendelkezik mint az ideális célcsoport tagod. Ő számodra az ideális vásárló, és – halkan hozzá teszem – Te vagy számára az ideális megoldás. Tehát egy olyan fiktív személy akiről nagyon sokat kell tudnod.

Ezzel szemben Murakami Haruki nem fiktív személy, viszont keveset tudunk róla. 🙂 Azt bizonyosan tudjuk róla, hogy korunk egyik legsikeresebb írója, valamint, hogy “véletlenül” lett író, mert eredetileg egy jazz klubot vezetett Tokióban. Majd írt egy könyvet, elküldte egy kiadónak és világhírű lett. Valamit tud a pali.

És mi köze ennek a marketinghez?

Hát az, hogy a Határtól délre, a naptól nyugatra című könyvének a 103. oldalán pontosan meghatározza, hogy miként használjuk a buyer persona-t mint marketing eszközt. A történet ugyanis az, hogy a könyv főhőse – minő véletlen – egy jazz klubot vezet Tokióban, és betér hozzá ‘a” régi szerelme. Beszélgetnek. És a klubra terelődik a szó. És Simamotó – így hívják a hölgyet- ezt mondja.

– Ezek szerint több üzleti érzék szorult beléd mint gondoltam volna – Nem hinném. Nem tartom magam üzletembernek….Annyi az egész, hogy néha beleélem magam a vendég helyzetébe. Elképzelem, hogy milyen bárba mennék szívesen. Mit szeretnék enni, inni. Ha huszonéves szabad fiatalember lennék, milyen bárba vinnék egy lányt? Mennyi pénzt költhetnék? Hol lakom és meddig maradhatok ki? Külön forgatókönyv minden eshetőségre. Minél több változatot végig gondolok, annál részletesebb lesz a saját báromról alkotott elképzelésem.

Ez egyszerűen zseniális!!!!

Elemezzük egy kicsit! 1/ Beleéli magát a vndég helyzetébe. Mit szerethet? Mennyi pénze van, hogyan közlekedik, stb. 2/ Belevisz egy kis – nagyon fontos – szubjektív elemet: ha randizik, akkor milyen helyre vinné a Hölgyet? Ez nagyon fontos dolog, mert egy randizó pacák az motivált, hogy jól sikerüljön a dolog. Tehát hajlandó keresni, ragaszkodni fog a helyhez ha egyszer bevált stb. Remek szegmentálás, remek célzás! 3/ A legfontosabb megállapítás: Minél többet megtud, elképzel, megért a buyer personáról, a célcsoportról, annál TÖBBET MEGTUD A SAJÁT BÁRJÁRÓL, A SAJÁT BIZNISZÉRŐL!!!

A helyes startégia

Ha bizniszünkről gondolkodunk, ha terméket fejlesztünk – jelen esetben egy bárt nyitunk – akkor úgy járunk el helyesen, ha a buyer personára szabjuk. Nem a saját elképzelésünkhöz ragaszkodunk, nem mi akarjuk megmondani a piacnak hogy mi a helyes. Fedezzük fel az igényt, a rést, a buyer persona vágyait, és azt szolgáljuk ki. Erre adott nekünk Murakami Haruki remek leckét

Leave a Reply

*

captcha *

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
Do you want massive traffic?
Scelerisque augue ac hac, aliquet, nascetur turpis. Augue diam phasellus odio lorem integer, aliquam aliquam sociis nisi adipiscing hacac.
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico
  • Montes vutario lacus quis preambul
  • Leftomato denitro oculus softam lorum
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix
  • Dualo fitemus lacus quis preambul bela
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
* we never share your details with third parties.