logo

A seo nulladik lépése

A keresőoptimalizálás nulladik lépése

Így kezdj neki a kulcsszó kutatásnak

A keresőoptimalizálás konkrét célja, hogy a számunkra fontos kulcsszóra, kulcsszavakra előkelő helyen legyünk a Google találati listáján. És mi az a kulcsszó amire – ha elől vagyok a találati listán –  meg is találnak a vevők? Erre talán nem is nehéz a válasz. Hát az amivel foglalkozom. Én online marketinggel foglalkozom, tehát az online marketing a kulcsszavam. De ahhoz, hogy erre a szóra előre kerüljön a honlapom, fel kell derítsek és meg is kell jelenítsek sok egyéb kulcsszót.

Mit tanácsol a Google?

Valamikor réges régen, egy messzi messzi galaxisban

Néhány éve, ha azt szerettük volna, hogy a honlapunk egy bizonyos szóra előkelő helyre kerüljön a keresőben, akkor azt a szót minél többször, minél több helyen meg kellett jelenítenünk a honlapunkon. Ekkor még a Google – kis tulzással – a mennyiséget értékelte. Mintha azt mondta volna: ezen a honlapon 114-szer – a címsoroktól kezdődöen a képek alt tag-jén át a meta description-ig – szerepel ez a szó, akkor ez a honlap biztosan ezzel is foglalkozik.

Változnak az idők

Mára eljutott a Google odáig, hogy a szavakból össze tudja rakni, érteni tudja a tartalmat. Ezért már nem azokat az oldalakat, cikkkeket “szereti” amelyek sokszor mondják el ugyanazt, hanem azokat amelyik a legteljes körűbben írnak az adott témában.

Mit jelent ez konkrétan?

A Google akkor tekinti értékesnek, relevánsnak, “szakértőinek” a honlapodat, ha nem csak a szűken vett témádról – azzal amivel foglalkozol – írsz, hanem az ehhez kapcsolódó szakterületekről. Mint például én most. Én az online marketing szóra gyúrok, ezért írok a keresőoptimalizálásról is. Mert azzal segítem az online marketing  szóra való előre jutásomat is. Mert a Google szerint én akkor értek igazán az online marketinghez, ha értek valamicskét, de legalábbis tudok értelmes tartalmat írni az olyan rész területekről, mint a keresőoptimalizálás.

Hát akkor kulcsszó kutatásra fel!

Első lépés:

Szedd össze az összes olyan szót, fogalmat, területet ami kapcsolódik a témádhoz, tevékenységedhez!

Nyiss meg egy excellt és egy sorba írd be az összegyüjtött szavakat

Esetemben:

  • SEO
  • Honlap
  • Online hirdetés
  • Google
  • Kampány
  • Adatbázis marketing
  • Email marketing, stb

Második lépés

A szavak alá, az oszlopba írd be ennek a szónak fogalomnak a szinonímáit, kapcsolódásait!

Esetemben, egy konkrét szóra:

Honlap

  • WordPress
  • WP honlap
  • CMS
  • WP sablon
  • Divi
  • Honlapkészítő tanfolyam stb

Harmadik lépés

Válassz egy kulcsszót – a sorból – és annak a témájában írj egy bejegyzést. A bejegyzés szövegében – és minden egyéb helyen, amit pl a Yoast féle SEO plugin ajánl, helyezd el a kulcsszót ÉS!!! a kulcsszóhoz tartozó – az oszlopban szereplő – “társ kulcsszavakat”.

+1 lépés

Gyűjts további kulcsszavakat, bővítsd a táblázatot, horizontálisan és vertikálisan is, és írj minél több bejegyzést!

Hajrá

Leave a Reply

*

captcha *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
Do you want massive traffic?
Scelerisque augue ac hac, aliquet, nascetur turpis. Augue diam phasellus odio lorem integer, aliquam aliquam sociis nisi adipiscing hacac.
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico
  • Montes vutario lacus quis preambul
  • Leftomato denitro oculus softam lorum
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix
  • Dualo fitemus lacus quis preambul bela
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
* we never share your details with third parties.