logo

Vodka és marketing, no meg a jó pozícionálás

Pjotr Szmirnov, a Szmirnoff vodka alapítója, szegény jobbágynak született. Halálakor ő volt Oroszország egyik leggazdagabb embere. Királyoknak járó pompával temették. Miben tudott többet másoknál? Hogyan tudott kiemelkedni a szinte rabszolgasorból és meggazdagodni?

Pjotr Szirnov a marketingesPjotr Szmirnov két dologhoz értett nagyon. Az emberekhez és a terjesztéshez. Ma úgy mondanánk, a humánerőforrás politikához és a marketinghez. Tekintettel, hogy ez egy marketing blog, így én az utóbbi tulajdonságáról fogok írni.

Az oroszok mindig is nagyon itták a vodkát. Rengeteg vodka gyár működött és Szmirnov tudta, hogy a nagy álmát csak úgy tudja megvalósítani, ha valami eredetivel rukkol elő.

Először is felmérte a célközönségét. Ez a kocsmába járó emberek voltak. Thürmer Gyula szavaival élve az egyszerű kisemberek. A gazdagok inkább francia konyakot ittak, így Szmirnov nem hirdetett újságban. A kocsmába járó emberek viszont nem voltak márka függők. Ők vodkát kértek és vodkát kaptak. Nem kérdezték a márkáját, csak lehajtották és kész. De Szmirnov tudta, hogy márkát kell építenie, különben örökké egy marad sok ezer vodkalepárló között. Minden reggel kiment a moszkvai emberpiacra – ahol az alkalmi munkások várták, hogy munkát kapjanak – és azért fizette az embereket, hogy végig járják a kocsmákat. Nem kellett mást tenniük, csak Szmirnov vodkát kérniük. A kocsmáros csak nézett bután, mint Brezsnyev az utolsó pártkongresszusán, és csak ennyit mondott: Nyema. Erre a fizetett kocsmázók – bocsánat: marketingügynökök – kiverték a balhét. Miután két három ügynök elvégezte ezt a puhítást, akkor megjelent Szmirnov embere és felvette a rendelést.

Hát így volt ez. Ez a – bocsánat, hogy így mondom – tanulatlan ember értett a pozicionáláshoz, a márkaépítéshez, fogyasztási szokások alakításához. Nem ment bele árharcba, nem próbálta meg a kereskedőket (kocsmárosokat) megkenni, mert tudta, hogy ezek az eszközök csak rövid távon működnek.

Gondolkodjunk el:

Mi mit tudunk a célpiacunkról?

Mi mit teszünk a márkaépítésünkért?

Vállaljuk-e az árharcot?

Tudatosak vagyunk-e a vállalkozásunk jövőjét illetően?

Aki kedvező válaszokat tud adni mind a négy kérdésre, az igyon meg egy vodkát!

  1. Dani Válasz

    Szép történet, nem hallottam még róla. Nagyon tanulságos.
    Szeretem, ha egy szegény ember ötletből és kreativitásból (marketingből) sikereket ér el.
    És ez a megoldás, hogy keresik, kérik az ő vodkáját a kocsmában? Mennyire egyszerű és fantasztikus.
    Pontosan a célpiacnak marketingezett és vágyat keltett bennük (a kocsmárosokban, azt gondolták, ez biztos jó vodka lehet, ha már ennyien keresik).
    Már csak abban reménykedem, hogy pár ügynök nem rúgott be a kocsmában és elmesélte a tulajnak miért van ott. Ez is benne van a pakliban.

Leave a Reply

*

captcha *

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
Do you want massive traffic?
Scelerisque augue ac hac, aliquet, nascetur turpis. Augue diam phasellus odio lorem integer, aliquam aliquam sociis nisi adipiscing hacac.
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico
  • Montes vutario lacus quis preambul
  • Leftomato denitro oculus softam lorum
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix
  • Dualo fitemus lacus quis preambul bela
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
* we never share your details with third parties.