logo

Árképzési trükk

A legzseniálisabb árképzési trükk

Egy amerikai gazdasági újság meghökkentő előfizetési ajánlattal rukkolt elő. (a számok szándékosan nem az eredetiek)

  • Az újság elektronikus változatának az előfizetése 80 dollár.
  • Az újság nyomtatott változatának az előfizetése 200 dollár.
  • Az újság nyomtatott és elektronikus változatának az előfizetése 200 dollár.

A marketingeseket néha cinikus, manipuláló, az emberek kapzsiságára hajtó embereknek tartják. Teljesen jogosan.

Ebben az ötletben is az a zseniális, hogy manipulál, és az emberi kapzsiságot használja ki. És teszi ezt mindezt olyan arcátlanul, hogy szinte az arcunkba nevet: nesze neked. Ezt kapd ki!

Ha egy kis magyarázatra szorul az alaphelyzet:

A nyomtatott újság presztízse nagyobb mint az elektronikusé. A lapkiadónak fontos, hogy ne csak az elektronikus változatot látogassák hanem, hogy minél többen a postaládájukba, az íróasztalukra kérjék a hagyományos papír alapú változatot. Felmérések szerint a kinyomtatott reklámok hatékonyabbak, (a képernyőn megjelenőt automatikusan kihagyjuk) a cikkeket nagyobb arányban és alaposabban olvassák el mint a monitoron megjelenőket. Fontos ezért, hogy sokan fizessenek elő a kinyomtatott verzióra.

A nyomtatás azonban költséges, logisztikát igényel, határidők, lapzárta stb. Egy csomó pénzbe kerülő ügy.

A cél tehát, hogy sokan és jó áron fizessenek elő az újságra.

Azt könnyen beláthatjuk, hogy az elektronikus példány “ajándékba” adása nem jelent további költséget a kiadó számára. Ebből következően a harmadik verzió előállítása ugyanannyiba kerül mint a második verzióé.

Persze mondhatnánk azt, hogy szellemes trükk. Na és?

Csakhogy ez a szellemes trükk jelentősen megnövelte a 200 dolláros előfizetéseket. Miért?

Mert kapzsik vagyunk.

“Jó lenne az a papír alapú újság, de hát drága. Nem, nem fizetem elő. Jó lesz nekem az elektronikus verzió is. Hoppá! De ha a harmadikat választom, akkor csak 120 dollárba kerül az újság, hiszen 80 dollárt az elektronikusért fizetek.”

Vagy:

“Csak nem mondok le az ingyenes elektronikus verzióról?”

És a trükk működik.
Mi következik ebből nekünk, kisvállalkozóknak?

 

  1. Mindig érdemes csomagot ajánlani. A csomag vonzóbb, gazdagabb, arányaiban olcsóbbnak tűnik.
  2. Nyugodtan lemásolhatjuk ezt a trükköt. Én már adtam árajánlatot a fenti módon. És bejött! Ajánlottam egy szerényebb szolgáltatást 10 forintért. Mellette egy sokkal gazdagabbat 40 forintért. Amellett pedig egy full extrásat – szintén 40 forintért. A megbízóm egy perc alatt döntött. A full extra mellett. (a számok csak az arányokat mutatják)

Do you want massive traffic?
Scelerisque augue ac hac, aliquet, nascetur turpis. Augue diam phasellus odio lorem integer, aliquam aliquam sociis nisi adipiscing hacac.
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico
  • Montes vutario lacus quis preambul
  • Leftomato denitro oculus softam lorum
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix
  • Dualo fitemus lacus quis preambul bela
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
* we never share your details with third parties.