logo

Mi sem értetettük, hogy miért lett egy termékünk ennyire sikeres. De kiderítettük….

Egyszer egy borversenyen – ahol igazán minőségi borok küzdöttek az aranyéremért – azt a huncutságot követték el, hogy kétszer vitték végig a zsűrit a versenyző borokon. (akik persze nem tudtak erről) Az eredmény alapjaiban rengette meg a borversenyek hitelességét, és a csúcsborok presztízsét.  Ugyanazoknak a boroknak a két pontozása között alig volt hasonlóság. Például: az egyik bor 94 pontot kapott az első körben – ami csúcskategóriát jelent – de a másodikban csak 80-at. Ami a gyenge közepes szint. És így járt szinte az összes bor. Pedig az aranyérmes bornak ki van kövezve az útja a siker felé, míg a többiek maradnak az indultak még kategóriában. Ezek szerint a legrangosabb ítészek sem tudják eldönteni, hogy melyik bornak kell sikeresnek lennie. Vajon miért?

Mert a siker nem objektív fogalom.

Persze, ne feledjük: kiváló minőségű borok versengtek. Mindegyik bor remek volt. De az, hogy melyiknek kell igazán sikeresnek – aranyérmesnek, elsőnek a legjobbak között,  – lennie, az nem dönthető el objektív mércével.

A siker, az üzleti siker egy kegyetlen jószág. Van egy remek terméked és mégsem lesz kiugróan sikeres. Az áttörés érdeklődés hiányában elmarad.

Az igazi sikert nem a terméked minősége határozza meg, hanem a piac, a fogyasztók reakciója.

A siker a fejekben dől el, mondja Al Ries és Jack Trout, A marketing 22 vastörvénye című könyvében. Az a termék lesz igazán sikeres, amit a piac annak ítél, annak él meg.

A megoldás: jó marketing!

A jó marketing képes arra, hogy vágyat keltsen, hogy bevigye a terméket a fejekbe, és ott elégedettséget váltson ki.

Mert a piac nem a termékekről szól. A piacnak nem termékre van szüksége, hanem egy probléma megoldására, vagy egy vágy kielégítésére. A piacnak nem marhatrágyára van szüksége, hanem szépen virágzó növényekre. Nem brodifacumra, hanem hogy eltűnjenek a garázsban a rágcsálók. Nem kollagén injekcióra, hanem a ráncok eltüntetésére.

A jó marketing képes arra, hogy beültesse a fejekbe, hogy melyik terméket kell választanod.

Sőt. A jó marketing arról is gondoskodik, hogy növelje az elégedettséget. “Mert megérdemlem!” Mondja a L’Oreal. Az agyunk ugyanis még a vásárlás után is tele van kétellyel. Jó döntést hoztam? Kellett ez nekem? Megengedhetem ezt magamnak? “Mert megérdemlem!” mondja a szlogen és az agyunk boldogan megkajálja az indokot és

A vevő elégedett lesz.

És ez indítja be a siker hordozó rakétáit.

A siker képlete tehát ez: jó termék és kiváló marketing!

 

Leave a Reply

*

captcha *

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
Do you want massive traffic?
Scelerisque augue ac hac, aliquet, nascetur turpis. Augue diam phasellus odio lorem integer, aliquam aliquam sociis nisi adipiscing hacac.
  • Goblinus globalus fantumo tubus dia
  • Scelerisque cursus dignissim lopatico
  • Montes vutario lacus quis preambul
  • Leftomato denitro oculus softam lorum
  • Spiratio dodenus christmas gulleria tix
  • Dualo fitemus lacus quis preambul bela
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHA6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vZW1iZWQvajhsU2NITzJtTTAiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
* we never share your details with third parties.